top of page

Makové muffiny se švestkami


Tak jsem měla švestky, nevěděla co s nimi a na celou buchtu jich bylo na můj vkus málo. A když už bych pekla, chtěla jsem něco vláčného, žádnou "sušenku". Napadlo mě tedy udělat muffiny a využít zakysanou smetanu, která byla v lednici rozdělaná. No a voila: máme tady další recept.

Těsto je na 12 kusů

Použijeme menší hrnek asi 150 ml

Suroviny:

2 hrnky polohrubé mouky

1 hrnek cukru

1 lžička jedlé sody

1 lžíce máku (nepomletého, aby nám pak v těstě pěkně křupal)

3 lžíce zakysané smetany

3 lžíce mléka

3 lžíce oleje

1 vejce

švestky 12 kusů

Postup:

1) Předehřejeme troubu na 170 °C.

2) Vypeckujeme si švestky.

3) Smícháme všechny suroviny a rozdělíme těsto do košíčků.

4) Do každého košíčku dáme švestku (já dávala půlku, ale myslím, že s celou to bude ještě lepší).

5) Dáme péct na 170 °C asi 25 minut.

bottom of page