top of page

Mrkvový dort


Jsem velice ráda, že jsem se jednou odhodlala a zkusila upéct právě tento dort. Je to výborný, lehký, lahodný, ne příliš sladký a u nás velmi oblíbený moučník. Recept někomu posílám snad co měsíc, takže jsem usoudila, že první zveřejněný novodobý recept na mém blogu, musí být právě tento.

Suroviny:

Korpus

4 vejce

1 hrnek třtinového cukru

2 hrnky polohrubé mouky

2 lžičky prášku do pečiva

2 lžičky kypřící sody

špetka soli

1 a 1/4 hrnku oleje

8 větších nastrouhaných mrkví

2 hrsti nasekaných vlašských ořechů

Krém

400 g zakysané smetany

250 g mascarpone

2 lžíce javorového sirupu

2 lžíce třtinového cukru

citronová kůra

šťáva z půlky citronu

Postup:

1) Vyšleháme vejce s cukrem.

2) Na nejnižší otáčky nebo vařečkou přimícháme mouku, prášek do pečiva, sodu, sůl a olej.

3) Potom přimícháme ještě ořechy a mrkev.

4) Dáme péct do předem rozehřáté trouby na 170 - 180 °C asi hodinu.

5) Po upečení a vychladnutí rozřízneme. Naplníme půlkou krému a druhou polovinou potřeme.

Můj recept vychází z receptu Herbáře, ale malinko jsem si jej upravila dle naší chuti. Tímto dámám z Herbáře děkuji a připojuji odkaz: Mrkvový dort Herbář

bottom of page