top of page

Sypaný tvarohový řez


Před pár týdny jsem dostala od kamarádky kopec rybízu a nevěděla jsem honem co s ním. Kromě marmelády jsem chtěla upéct nějakou buchtu, ale takovou tu, co snad všichni znají, noooo víte, tu s těmi bílky nahoře....tak tu nemám vůbec ráda. Pořád jsem tedy přemýšlela a nahodil mě až švédský koláč. vycházím tedy z něj, ale recept jsem obměnila, takže i jiný název. Pokud máte tedy tento koláč rádi nebo jinou tvarohovou buchtu a máte navíc rybíz či jiné nakyslé ovoce, směle do toho.

Suroviny:

300 g polohrubé mouky

150 g opražené strouhanky

150 g cukru

1 prášek do pečiva

500 g vaničkového plnotučného tvarohu

400 ml mléka

3 vejce

150 g cukru

½ lžičky citronové kůry

250 g rybízu

50 g změklého másla

Postup:

1) Opražíme si strouhanku a necháme vychladnout.

2) Plech si vysypeme nebo nejlépe vyložíme pečícím papírem.

3) Rozehřejeme si troubu na 170 °C.

4) V jedné míse smícháme mouku, strouhanku, cukr a prášek do pečiva.

5) V druhé rozšleháme metličkou tvaroh, mléko, vejce, cukr a citronovou kůru.

6) Polovinu sypké směsi rozsypeme rovnoměrně na plech, k druhé přidáme do mísy změklé máslo a vytvoříme drobenku.

7) Na první díl sypké směsi vlijeme tvarohovou směs a dáme péct na 10 minut.

8) Poté vytáhneme RYCHLE rovnoměrně posypeme rybízem a na něj drobenkou vytvořené z druhé poloviny sypké směsi. (s tímto krokem se zbytečně nezdržujeme, musí co nejrychleji zpět do trouby

9) Dáme opět péct na 170 °C cca 30 minut.

bottom of page