top of page

Kořeněný cheesecake


Cheesecake jsem si prostě oblíbila, protože miluji tu krémovou, lehkou, smetanovou, sýrovou, prostě jedinečnou chuť/texturu, která jde udělat v milion variantách a příchutích. Možná jsem divná a jediná, ale takový dojem ve mě vzbuzuje cheesecake. Také se vám stává, že máte doma otevřené výrobky, které jsou podle vás už otevřeny dlouho, a i když nejsou vůbec nijak zkažené, dělá vám problém je sníst jako takové v surovém stavu? Mně se tohle prostě děje. Asi jsem rozmlsaná, ale ne tolik, abych ty věci dokázala vyhodit, a tak ráda většinou využiji při tepelném zpracování. Tentokrát jsem potřebovala prostě zlikvidovat otevřený jogurt a tvaroh. Jsou to věci, které nepatří do originálního cheesecake, ale můžou se tam bez problému přidat. No, a pak jsem našla perníčky z loňských Vánoc. Nebyly zdobené a byly v plechové dóze, čili se k nim dostal vzduch a nijak nezplesnivěly, jen dokonale vyschly. Nebyly tedy nijak zkažené, a mně bylo líto jich vyhodit, když je můžu ještě nějak využít. Teď nastal jejich čas!

Suroviny:

200 g perníčků (pokud nemáte, můžete použít třeba Lotusky, tak pak ale dejte jen 50 g másla)

80 g másla

250 g mascarpone

100 g Palouček (něco jako Lučina z Lidlu, lze použít i ta)

350 g jogurtu nebo tvarohu (prostě co doma máte, já měla obojí rozděláno, tedy jsem použila oboje)

3 vejce

150 g cukru

1 lžička citronové šťávy

½ lžičky citronové kůry

1 lžička mleté skořice

½ lžičky kardamomu

špetka muškátového oříšku

špetka soli

4 cl Becherovky

Postup:

1) Všechny suroviny si vytáhneme z lednice - musí mít pokojovou teplotu!!!!!!

2) Dortovou formu s pevným dnem si vyložíme pečícím papírem (pouze dno).

3) Perníčky si vložíme do mixéru, zalijeme rozpuštěným máslem a rozmixujeme. Tuto drť upěchujeme na dno formy.

4) V míse si rozmícháme všechny ostatní suroviny. Nenašleháváme však směs, chceme jen aby se suroviny dobře spojily a v ten moment hned metličku nebo šlehač odkládáme!

5) Poté vlijeme směs na sušenkový základ a bouchneme s formou, aby vyšly všechny bubliny.

6) Cheesecake se peče ve vodní lázni, můžeme tedy formu obložit alobalem a dát na plech s vodou nebo můžeme dát na dno trouby malý hrnec s vodou.

8) Pečeme cca 30 minut na 160 °C. Troubu neotvíráme do poslední chvíle, než je nutné. Že je cheesecake hotový poznáme tak, že se celý třese jako želé.

9) Když je hotový, troubu vypneme a necháme ho ještě minimálně hodinu dojít a zchladnout v otevřené troubě. Pak teprve vytáhneme, necháme vychladnout úplně, a pak dáme vychladit do lednice.

10) Můžeme ozdobit libovolně nebo nechat jen tak. Já lehce potřela vrch jogurtem, aby mi zdobení drželo. Použila jsem lesní směs a sněhové pusinky.

bottom of page